20-01-2016 en 21-01-2016 van Apollo Bay, Mount Gambier, Victor Harbor

21 januari 2016 - Victor Harbor, Australië

20-01-2016:

Vanmorgen vroeg weer opgestaan en een ontbijtje genomen bij de plaatstelijk bakery. Daarna weer een fijne ochtendwandeling over het strand en in de haven. Het weer was grauw met zo nu en dan een paar spatjes regen, maar dat mocht de pret niet drukken. Na de wandeling lekker de auto ingestapt om de rest van de Great Ocean Road te gaan bekijken. In ieder geval stonden de 12 Apostles op het lijstje, en wat was het mooi. Ondanks dat het zicht niet helemaal super (mistig) was onwijs mooi om te zien. Daarna ook nog de Lorch Ard Gorge, The Grotto en de Londen Bridge bezocht. Allemaal zo mooi..... Kon er wel uren blijven hangen om foto's te maken. Bij Warrnambool hadden we het einde bereikt van de Great Ocean Road, erg jammer.... Wilde eingelijk gewoon weer terug, maar er staan meer op het programma. Dus van daaruit richting Victor Harbor gereden. We zijn zo lang mogelijk door gereden, totdat het gewoon te gevaarlijk werd om nog verder te rijden betreft overstekende kangaroos. Toen we eenmaal gesetteld waren op een parkeerplaats, bleken we bekijks te hebben. Stonden gewoon een stuk of 20 à 25 kangaroos op een afstandje (+/_  10 meter) naar ons te kijken. Er waren volwassen maar ook baby kangarootjes. Dit was zo gaaf, alleen al te donker om deze te kunnen fotograferen. Dus we hebben gewoon een nacht in de auto met kangaroos om ons heen door gebracht. Echt heel gaaf. Een paar keer wakker geworden door toeterende vrachtwagens, om de kangaroos van de weg af te jagen. maar toch een goede nachtrust gehad.

21-01-2016

Vandaag was een dag van het doorbrengen in de auto. Vanaf Mount Gambier nog een aardig eindje naar Vitor Harbor. Was een mooie rit tussen de wijngaarden door. Heb daar een klein filmpje van gemaakt. Tegen drie uur zijn we aangekomen in Victor Harbor en hebben ons gelijk ingecheckt in The Ocean Crest Motel. Daarna even naar de pier gelopen om te kijken of we eventueel een paar dolfijntjes kunnen spotten (en die hebben we gespot). Ook wilde we regelen dat we naar Kangaroo Island kunnen gaan, maar dat blijkt zo'n groot eiland te zijn dat het niet iets is voor 1 dag. Kunnen er wel 1 dag heen maar dan moet het met een georganiseerde busreis en dat koste ons eigenlijk net even te veel. Dus hebben we maar een boottochtje geboekt naar zeehonden eiland. Met ook kans op dolfijnen. Morgen is er ook een etappe finish in Victor Harbor van een tour wedstrijd (Santos Tour Down Under). Daar gaan we ook even kijken. Wat we misschien ook nog even gaan doen is kameel rijden..... Het wordt weer een gezellig druk dagje morgen. Dus maar lekker op tijd het bedje in duiken....

Groetjes uit Victor Harbor.