22-01-2016 Victor Harbor

22 januari 2016 - Victor Harbor, Australië

Vandaag een dag die ik ook weer niet snel zal vergeten. De nacht onrustig doorgebracht, omdat het echt slecht weer was. Het regende en waaide erg hard. Vanmorgen was het nog steeds regenachtig, dus hadden we het idee dat het de hele dag zo slecht zou blijven (was immers ook de voorspelling). Tegen 10 uur was het droog en zijn we langs de zee richting het centrum gelopen voor een ontbijtje. Na een korte zoektocht zijn we terecht gekomen bij Two Bees. Dit bleek een cafeetje van een Inge en Mario. Dit vonden wij wel erg nederlands klinken, dus we vroegen de vrouw die ons de koffie kwam brengen of zij Inge was en dat bleek zo. Toen natuurlijk de vraag of ze nederlandse was. Bleek ze een Vlaamse te wezen. Wel erg leuk om een babbeltje met ze te maken. Door dat Inge even bleef praten kwam Mario ook nog even een kijkje nemen. Erg gezellig en een heerlijk ontbijtje gehad. Daarna zijn we even het centrum doorgelopen.

Om 13:00 uur begon onze boottocht naar Seal Island. Was de bedoeling om veel zeehonden te gaan zien maar het waren er maar een paar. De tocht er naar toe heeft heel veel goed gemaakt...... Gewoon een groep van ongeveer 10 dolfijnen tegen gekomen. Wat was dat gaaf zeg!!! Echt super om ze van zo dichtbij te kunnen zien, en ook zien dat ze gewoon rondom de boot aan het zwemmen waren..... Echt mooi dieren!!!

Na de boottocht het centrum weer in gegaan om de finish van de "Santos Tour Down Under 2016" (wielrennen) te gaan kijken. Wat hadden we een gaaf plekje bemachtigd. De rijders kwamen vlak langs ons op. Er leuk om dat mee te maken. Ik heb tevens ook de handtekening bemachtigd van de winner van deze etappe (4e) op een petje van de tour. Dit was een leuk iets om ook mee te maken, ook al was het totaal niet gepland.

Na afloop weer lekker over het strand richting motel gelopen. Bij de trap waar we naar boven zouden moeten, nog even lekker een verfrissende duik genomen in de zee. Heerlijk om zo'n dag weer zo af te sluiten. Bij motel aangekomen lekker een douche genomen en bij aansluitend cafeetje lekker gegeten.

Nu lekker op bed en tijd om de oogjes te gaan sluiten.