13-01-2016 Potoroo Palace Wildlife Park
13 januari 2016 - Merimbula, Australië
Vandaag zijn we naar Potoroo Palace Wildlife Park geweest. Dit park vangt gewonde dieren op en verzorgt deze totdat ze weer op zichzelf kunnen. Op zichzelf maar toch onder toezicht. De entree van dit park wordt gebruikt voor het verzorgen van de geredde dieren.
In dit park hebben wij mogen spelen met een baby wombat van bijna 5 maanden oud. Deze baby wombat was een maand of 4 terug gevonden bij een dode wombat langs de weg. Het beestje was aardig speels en niet echt bang meer voor mensen. Daardoor konden wij deze aaien en met haar donderjagen. Was het heel gaaf.
Daarna zijn we met een gids door het park heen gegaan. De gids vertelde veel over de dieren die ze daar houden en was zeer leuk en leerzaam. Na de rondleiding met de gids mochten Esther en ik ook nog met haar mee naar de possums. Deze mochten we gaan voeren. Erg actief waren de possums niet, omdat ze normaal in de nacht tot leven komen. Maar gelukkig was er één die altijd wel te porren was voor wat te eten.
Bij de koala's konden we niet komen omdat er net een koppel bij elkaar is gezet om te gaan paren. Hierdoor kunnen ze er agressief worden/zijn. Dus daar maar van een afstand foto's van gemaakt. Koala's hebben een erg hoog aaibaarheidsfactor kan ik je melden, maar het wordt echt afgeraden om ze te aaien, omdat ze hele scherpe klauwen hebben en als ze je aanvallen dan kan je flink open liggen.
Daarna zijn we een rondje door het park gelopen om de kangaroos te gaan zien. Deze lopen vrij rond in het park. We hadden bij de ingang een lekkernij gekocht om te kunnen geven aan de kangaroos en emoes. De kangaroos konden gewoon geaaid worden, maar niet op hun hoofd. Dat vinden ze echt niet fijn. Op hun borst aaien vinden ze erg fijn. Met het aaien op hun borst zeggen we tegen de kangaroos dat wij vriendelijk zijn. Echt een hele gave ervaring die ik nooit zal vergeten.
Nu zitten we weer lekker op onze motelkamer, bij te komen. Ik ben een beetje verbrand en heb flink vermoeide kuiten (van het vele lopen op/over de bergen de afgelopen dagen).
Dit is ons laatste nachtje in Merimbula. Morgen gaan we via Mumbula Falls, door de Snowy Mountains (waar nu echt geen sneeuw ligt) weer naar Albury. Daar gaan de de komende dagen genieten van de omgeving daar. De 18e vertrekken we naar Apollo Bay (het begin van de Great Ocean Road). Dus nog aardig wat voor de boeg!!!
Veel liefs uit het warme Merimbula
2 Reacties
-
Roy:13 januari 2016Wat maak je een hoop mee zeg. Leuk om te lezen allemaal, zeker als het om dieren gaat natuurlijk. Ben heel benieuwd naar de foto's
-
Geraldine:13 januari 2016Nou meis, de foto's zijn geweldig wat een avontuur en een geluk dat je dit allemaal kan doen. Enjoy mop en wij genieten mee met alle mooie foto's en verhalen. kus Geer
